SŁOWACKA PRZYGODA NASZYCH UCZNIÓW Z PROJEKTEM ERASMUS+

W ramach realizacji projektu Erasmus+ „Art  it out” związanego ze sztuką czwórka naszych uczniów wyjechała do Bratysławy pod opieką pani Gertrudy Dudzik i pani Marty Pudlik. W dniach 21- 25.03.2022 uczniowie brali udział w różnych zadaniach i pracach projektowych w szkole oraz przebywali u rodzin słowackich.

W poniedziałek 21.03.22, po przyjeździe do Bratysławy dla uczniów zorganizowano powitanie, poczęstunek oraz drobne upominki. Uczniowie mieli też okazję zwiedzić szkołę i zjeść obiad w szkolnej stołówce, gdzie panie kucharki gotowały typowe słowackie potrawy.  Uczniom spodobało się podwórko z trampolinami ziemnymi. Nauczyciele odbyli spotkanie projektowe, podczas którego ustalili dalsze działania projektowe, plan pobytu w Polsce w maju i omówili dotychczasowe zadania. Po południu dzieci miały czas zorganizowany przez rodziny.

22.03.22, we wtorek, dzieci i nauczyciele uczestniczyli w zajęciach projektowych- lekcji plastyki, podczas której nasi uczniowie wykonywali prace. Później zwiedzali Galerię Narodową w Bratysławie i uczestniczyli w warsztatach- techniki malowania i wykonywania projektów plastycznych. Po obiedzie w szkole, uczniowie uczestniczyli w wycieczce po Bratysławie zorganizowanej autobusem wycieczkowym z przewodnikiem- zobaczyli zamek w Bratysławie, Stare Miasto oraz wielką atrakcję- UFO- punkt widokowy na moście w Bratysławie w kształcie latającego spodka. Mieli okazję zobaczyć całą Bratysławę z góry, rzekę Dunaj i inne zabytki widziane wcześniej z bliska. Wieczorem wszyscy razem spędzaliśmy czas w kręgielni. Było wiele emocji związanych z grą w kręgle, później kolacja i powrót do rodzin goszczących.

W środę 23.03.22 uczniowie ponownie uczestniczyli w lekcjach plastyki i techniki, gdzie wykonywali prace różnymi technikami- ozdoby wielkanocne jako pieczątki, wyszywanie, malowanie farbami przy użyciu rąk itp. Po obiedzie uczniowie wraz z nauczycielami udali się niemal na granicę z Węgrami, na półwysep, gdzie zwiedzili Galerię Danubiana, zobaczyli nowoczesną sztukę i miło spędzili czas na dworze przy pięknej pogodzie.

W czwartek 24.03.22 rano, po uczestnictwie w lekcjach, udaliśmy się do siedziby Prezydenta miasta. Podczas spotkania z głową miasta uczniowie mogli zadawać pytania, opowiadali o swoim mieście świetnie porozumiewając się po angielsku. Na koniec wizyty otrzymali upominki od Pana Prezydenta Bratysławy. Po obiedzie w szkole uczniowie udali się do rodzin gdzie mieli zaplanowane  zajęcia np., w Jump Parku czy Laser Arenie. Wieczorem wszyscy razem- uczniowie, nauczyciele i rodzice uczestniczyliśmy w przyjęciu zorganizowanych w szkole- muzyka regionalna, jedzenie oraz zabawy zorganizowane przez zespół muzyczny.

W piątek 25.03.22 jeszcze krótko uczestniczyliśmy w zajęciach artystycznych, spotkaniu podsumowującym, pożegnaliśmy się i udaliśmy się w drogę powrotną.

Dzieci były zadowolone, uśmiechnięte, przeżyły fantastyczną przygodę, dużo się nauczyły, a tak mówią o wyjeździe i uczestnictwie w projekcie:

Antony Ł: „ Doświadczenie było bardzo dobre, mili nauczyciele, ładne miejsca, nowi znajomi, trening języka itp.”

Aleksandra K: Wyjazd do Bratysławy to wspaniała przygoda. Poznałam wiele dzieci z różnych krajów europejskich, jak Alżbeta ze Słowacji, z którą bardzo się zaprzyjaźniłam. Zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc na Słowacji, jak np. galerię Danubiany, zabytki Bratysławy, czy braliśmy udział w ciekawych warsztatach. Szkoła która nas gościła to fajne i ciekawe miejsce, są tam trampoliny na podwórku szkolnym, olbrzymia stołówka, fajne kolorowe korytarze i toalety i duże szafki do dyspozycji dzieci. A na podwórku oprócz trampolin, królowały dwa duże boiska do piłki nożnej i koszykówki, plac zabaw i bardzo dużo stanowisk do parkowania rowerów oraz hulajnóg. Pod koniec tygodnia smutno było nam wyjeżdżać, choć byliśmy trochę zmęczeni i oszołomieni natłokiem wrażeń. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będę mieć okazję uczestniczyć tak wspaniałym projekcie.

Antoni K: „Podczas wyjazdu bardzo miło spędzaliśmy czas, pojechaliśmy na wiele wycieczek i mieliśmy ciekawe zajęcia. Gdybym mógł, pojechałbym jeszcze raz”.

Alicja D: „Super wycieczka, super trampoliny, fajna przygoda!!! Cieszę się, że mogłam pojechać.” /Koordynator projektu: Gertruda Dudzik/

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić artykuł !

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 5

Jak dotąd brak ocen! Oceń ten artykuł jako pierwszy.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Zobacz również

Back to top button

Zdjęcia są własnością PSP 4

Oglądaj na stronie, NIE KOPIUJ !!